ရကၡဳိင္ႏွင့္ဗမာ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္
တူေနသည္ကုိအနည္းငယ္ေျပာခ်င္ပါသည္။
ဗမာသကၠရာဇ္ကုိမည္သူျဖဳိခဲ႔သနည္း
ဟူသည္ကုိစာေပက်မ္းဂန္မ်ားတြင္ မေတြ႔ရွိရ၍
သမုိင္းအေထာက္အထားမရွိဟု ေျပာရပါမည္။
သုိ႔ေသာ္ ရကၡဳိင္သကၠရာဇ္ျဖဳိခဲ႔သည့္ ခုႏွစ္ကုိေတာ့အတိအက်ေလ့လာေတြ႔ရွ္ိထားသည္မုိ႔တုိက္ဆုိင္တုန္း အနည္းငယ္တင္ျပလုိက္သည္။
ေဝသာလီေခတ္တြင္ ရကၡဳိင္ဘုရင္
သီရိစျႏၵား(ေအဒီ၅၉၅-၆၆၇)လက္ထက္၊
ေအဒီ ၆၃၉ တြင္
ရကၡဳိင္သကၠရာဇ္ ၅၆၀ ကုိ ျဖဳိခဲ႔သည္။
ထုိမင္းလက္ထက္တြင္ သီဟုိဠ္မွ သံဃာ
၁၀၀၀၊ရကၡဳိင္ေဝသာလီျပည္မွ သံဃာ
၁၀၀၀ စုစုေပါင္း သံဃာ ၂၀၀၀ ျဖင့္
စတုတၳသံဃာယနာကုိပါ တင္ခဲ႔သည္။
သံဃာယနာအထိမ္းအမွတ္အျဖစ္
ေစတီတည္ခဲ႔ျပီး ထုိေစတီအား စျႏၵားေစတီဟု
ယေန႔တုိင္ တည္ရွိေခၚတြင္လ်က္ရွိသည္။
ေစတီတည္ေက်ာက္စာအျဖစ္ ေယဓမၼာဂါထာပါ ေက်ာက္စာတစ္ခ်ပ္အား
ပါဠိဘာသာ၊ဂုပၸတအကၡရာျဖင့္ ေရးထုိးထားခဲ႔သည္။
ရကၡဳိင္ဘုရင္သီရိစျႏၵားသကၠရာဇ္ျဖဳိခဲ႔ေသာႏွစ္သည္ ေအဒီ ၆၃၉ ျဖစ္ျပီး ထုိႏွစ္မွ
စတင္ေရတြက္ခဲ႔ေသာ ရကၡဳိင္သကၠရာဇ္သည္
ယခုအခါ ၁၃၇၇ ခုႏွစ္ကုိ ေရာက္ရွိခဲ႔ေလျပီ။
ေအဒီ ၆၃၉ ခုႏွစ္တြင္ ရကၡဳိင္သကၠရာဇ္
၁ ခုႏွစ္ျဖစ္ျပီး ေအဒီ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္
ရကၡဳိင္သကၠရာဇ္ ၁၃၇၇ ခုေရာက္ခဲ႔သည္။
ခရစ္ယာန္ႏွစ္ႏွင့္ရကၡဳိင္ႏွစ္ကုိ ျခားနားလုိက္ပါက ျခားနားခ်က္ ၆၃၈ ခုႏွစ္ရျပီး
စေရတြက္သည့္တစ္ႏွစ္ကုိ ထည့္ေပါင္းလ်ွင္
ေအဒီ ၆၃၉ သကၠရာဇ္ျဖဳိသည့္ႏွစ္ကုိျပန္
ရသည္။
ရကၡဳိင္သကၠရာဇ္ျဖဳိခဲ႔သည့္ခုႏွစ္ႏွင့္ရကၡဳိင္
ဘုရင္အမည္ကုိ သမုိင္းက်မ္းဂန္မ်ားတြင္
ေတြ႔ရွိရေသာ္လည္း
ဗမာသကၠရာဇ္ကုိျဖဳိခဲ႔ေသာ ခုႏွစ္ႏွင့္
ဗမာဘုရင္အမည္ကုိမူ မည္သည့္က်မ္းဂန္မ်ားတြင္မွ မေတြ႔ရေပ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗမာသကၠရာဇ္သည္ ရကၡဳိင္သကၠရာဇ္အေပၚ သီရိစျႏၵား၏
ေအဒီ ၆၃၉ တြင္ ေနာက္ဆုံးအၾကိမ္အျဖစ္ ျဖဳိခဲ႔ေသာ ရကၡဳိင္သကၠရာဇ္မွ တုိက္ရုိက္ကူးယူထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း
၁၀၀% အာမခံသည္။ရကၡဳိင္သကၠရာဇ္ကုိ
ဤသုိ႔ေသာ ခုိးယူသုံးစြဲမႈမ်ားေၾကာင့္ ရကၡဳိင္-ဗမာ သကၠရာဇ္တူေနရျခင္းျဖစ္သည္။
Written By ,
နန္းမူရာစုိး
Ref: ရကၡဳိင္စာေပခရီး (အရွင္ ေကာသလႅ)
စောက်ရှက်လည်းမရှိဘူး ရခီးလေးတွေ
ReplyDelete