အင္တာဗ်ဴး
က်မတို႔ ေဒသအေနနဲ႔ အေရးႀကီးတဲ့ ဘုရားေတြမွာ ဘုရားေစာင့္ေတြ ခန္႔ထားသင့္တယ္
ဧရာ၀တီ| November 24, 2015 |
ေျမာက္ဦး, ရခိုင္, ေဒၚခင္သန္း, ေရွးေဟာင္း သုေတသန
ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕ ဥကၠ႒ ေဒၚခင္သန္း
ေစတီပုထိုးေပါင္းမ်ားစြာ တည္ရွိသည့္ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕မွ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ ၅၇ ဆူကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ဖမ္းဆီးရမိခဲ့သည္ ဆိုသည့္ သတင္းတခု ထြက္ေပၚလာၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္၏ ေရွးေဟာင္း သမိုင္း၀င္ အေမြအႏွစ္မ်ား မၾကာခဏ ေပ်ာက္ဆံုးေနသည့္အေပၚ ရခိုင္လူထုၾကားတြင္ စိုးရိမ္စိတ္ျဖင့္ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ထြက္ေပၚလာလ်က္ ရွိသည္။
ရခိုင္တို႔၏ သမိုင္း၀င္ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္မ်ား ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးမႈ၊ ေပ်ာက္ဆံုးမႈမ်ား မရွိေစရန္ အစိုးရ၊ ရဲတပ္ဖြဲ႕ႏွင့္ ျပည္သူမ်ား ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး၊ သမိုင္း၀င္ေစတီ ပုထိုးမ်ား လံုၿခံဳေရး၊ ေရွးေဟာင္း ေစတီပုထိုးမ်ား ေရွးမူမပ်က္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ေရးတို႔အတြက္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ ေရွးေဟာင္း သုေတသနဌာနတြင္ ျပတိုက္မွဴးေဟာင္းလည္းျဖစ္ လက္ရွိတြင္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕ ဥကၠ႒လည္း ျဖစ္သူ ေဒၚခင္သန္းကို ဧရာ၀တီ သတင္း႒ာန ရခိုင္ျပည္နယ္ သတင္းေထာက္ မင္းေအာင္ခိုင္က ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထားပါသည္။
ေမး ။ ။ ေျမာက္ဦးက ခုိးလာတဲ့ ေရွးေဟာင္းဘုရား ဆင္းတုေတာ္ တခ်ိဳ႕ တျခားေနရာေတြမွာ ဖမ္းမိတယ္ဆိုၿပီး သတင္းေတြ ၾကားေနရပါတယ္။ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕မွာ ရွိေနတဲ့ ေစတီပုထိုးေတာ္ေတြရဲ႕ ႒ာပနာေတြက ဒီလိုပဲ သူခိုးသူ၀ွက္ေတြက ခိုးေနက်ပုံစံမ်ိဳး ျဖစ္ေနတာလား။ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ေတြကို ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ အပိုင္းမွာ လုံၿခံဳမႈ အေျခအေနလည္း ဘယ္လို ရွိပါသလဲ။
ေျဖ ။ ။ ေျမာက္ဦးမွာေလ။ ဒီလိုမ်ိဳး ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေတြ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြ မၾကာခဏ ေဖာက္ထြင္းခံရၿပီး ေပ်က္ဆုံးေန တာ ၾကာပါၿပီ။ က်မတို႔မွာ သဇင္ပန္းခိုင္ တၿမိဳင္ၿမိဳင္ ရခိုင္ဘုရားေပါင္းဆိုၿပီး ဆိုၿပီးေတာ့မွ ရခိုင္မွာ ဘုရားေတြက အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ေျမာက္ဦးေဒသ တခုလုံးသည္ ဘုရားမရွိဘူးဆိုတဲ့ဟာ မဟုတ္ဘူး။ ေျမာက္ဦးမွာရွိတဲ့ ရွိသမွ်ေတာင္ေတြမွာ ဘုရားရွိပါတယ္။ ဘုရား မရွိတဲ့ ေတာင္ဆိုလို႔ သုံးေတာင္ပဲ ရွိပါတယ္။ အားလုံးမွာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြခ်ည္းပဲ။ အမ်ားႀကီးကို ရွိတာ။ ၿမိဳ႕ေပၚမွာလည္း ရွိတယ္။ ေတာေတြထဲမွာလည္း ရွိတယ္။
လူသူအေရာက္အေပါက္နည္းတဲ့ ေနရာေတြမွာလည္းပဲ ရွိတယ္။ ဆိုေတာ့။ အခုဟာက ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲဆိုေတာ့ ထိန္းသိမ္းမႈနဲ႔ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မႈ အားနည္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မိုလို႔ အဲဒီဘုရားေဖာက္တြင္းမႈက မၾကာမၾကာ ျဖစ္ေပၚေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး ။ ။ မၾကာခဏ အခိုးခံေနရတယ္ဆိုေတာ့ ဘုရားခိုးဂုိဏ္းေတြက ဘယ္လို ဆင္းတုေတာ္မ်ိဳးကို ေဖါက္ထြင္းၿပီး ခိုးထုတ္ ယူေနတာကို ေတြ႔ရပါသလဲ။ ဆရာမတို႔ ေလ့လာေတြ႔ ရွိသမွ်ေပါ့။
ေျဖ ။ ။ အခိုးအမ်ားဆုံးကေတာ့ ႒ာပနာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြ မ်ားပါတယ္။ ဘုရားေစတီတခု တည္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ႒ာပနာ ၃ ရပ္ ေတြ႕ရတယ္။ ေျမေအာက္ ႒ာပနာရယ္၊ အလယ္႒ာပနာရယ္၊ ငွက္ေပ်ာဖူး ႒ာပနာရယ္ ဆိုၿပီး ၃ ခု ရွိတယ္။ ေစတီပုထိုးထား ကိုး ကြယ္တယ္ဆိုတာ ႒ာပနာေတြပါတယ္။ ႒ာပနာမပါရင္ အုတ္ပုံႀကီး ျဖစ္မွာေပါ့။ ေစတီတဆူကို ေဖာက္လိုက္ၿပီဆိုရင္ ေျမေအာက္ ႒ာပနာ၊ အလယ္ ႒ာပနာ၊ ငွက္ေပ်ာဖူး ႒ာပနာ ၃ မ်ိဳးစလုံးကို ရတတ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ ပ်က္ေနတဲ့ ဘုရားေတြက်ေတာ့ ထီးေတာ္ေတြ
မရွိေတာ့ဘူး။ ငွက္ေပ်ာဖူးေတြ မရွိေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ ဘုရားေတြက်ေတာ့ အလယ္႒ာပနာနဲ႔ ေျမေအာက္႒ာပနာေတြကို ေဖာက္တတ္ ပါတယ္။
အခုအေဖာက္ခံရတဲ့ ေစတီေတြက ဘယ္ေစတီေတြ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအထဲမွာပါတဲ့ ႒ာပနာအခန္း အရံေတြက ဘုရားဆင္းထုေတာ္ ေတြက ဘယ္ေလာက္ျဖစ္တယ္ေပါ့။ အခုဖမ္းမိထားတယ္ဆိုတဲ့ ဘုရားေတြက ဘယ္ေခတ္က ဘုရားေတြလဲ၊ ေရွးေဟာင္းဘုရားေတြ လား။ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း အတုေတြလား၊ အစစ္ေတြလား ဆိုတာကလည္း ဘာမွ မသိရတဲ့အတြက္မို႔ ေျပာရခက္ခဲေနပါတယ္။
ေမး ။ ။ ဘုရားခိုးတဲ့ ဂိုဏ္းသားေတြကေရာ ဘယ္သူေတြ ျဖစ္မလဲ။ ျပည္ပကေန တကူးတက လာၿပီး ခိုးေနၾကတာလား။ ေဒသခံေတြ ကိုယ္တုိင္ကပဲ ခိုးၿပီး ေရာင္းကုန္အျဖစ္ ထုတ္ေနၾကတာလား။ ဆရာမ အေတြ႕အႀကဳံအရ ဘယ္လို သုံးသပ္ပါသလဲ။
ေျဖ ။ ။ က်မရဲ႕ အေတြ႕အႀကဳံအေပါ့ေနာ္။ က်မ႒ာနမွာ ရွိခဲ့တုန္းက အခ်ိန္ကေပါ့။ ရဲစခန္းကလည္း အင္အားနည္းနည္းေလးပဲ ရွိတယ္။ စစ္တပ္ကလည္း မရွိေသးဘူး။ ရခိုင္ျပည္နယ္ လုံၿခဳံမႈ အားနည္းေနတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကဆို ၿမိဳ႕ေပၚမွာ တရက္ကို ၃ ဆူေလာက္က အေဖာက္ခံလိုက္ရတာ။ အဲဒီလို အေဖါက္ခံရတဲ့ အထဲမွာ က်မရဲ႕အေတြ႕အႀကဳံအရဆိုလို႔ ရွိရင္ ဂိုဏ္းက အဲဒီေခတ္က ဘုရားခိုးတဲ့ ဂုိဏ္း ၆ ဂုိဏ္းေလာက္ ရွိခဲ့တယ္။
အဲဒီဂိုဏ္း ၆ ဂိုဏ္းမွာ ပါ၀င္ ပတ္သက္မႈ အမ်ားဆုံးကေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္တခုက အေဖာက္ခံရတဲ့ ဘုရားရဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္က ေဒသခံေတြ ပါေနတယ္။ အဲဒါက်မရဲ႕ အေတြ႕အႀကဳံပဲ။ အခုလည္း ဖမ္းလိုက္တယ္။ မိတယ္။ ဘုန္းႀကီးပါတယ္ ဆိုတာကလည္း ဟုတ္တယ္။ အဲဒါ Right။
ေမး ။ ။ ဆရာမေျပာသလို သဇင္ပန္းခိုင္ တၿမိဳင္ၿမိဳင္ ရခိုင္ဘုရားေပါင္းဆိုတဲ့အတိုင္း ဘုရားေတြက အမ်ားႀကီး။ ေတာတိုင္း၊
ေတာင္တိုင္းမွာ ရွိေနေတာ့ ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္နဲ႔ ေရွးေဟာင္း သုေတသန႒ာနေတြအေနနဲ႔ ဘယ္လို လုံၿခဳံေရးေတြ လုပ္ေပးသင့္လဲ။
ေျဖ ။ ။ က်မတို႔ ေဒသအေနနဲ႔ အေရးႀကီးတဲ့ ဘုရားေတြမွာ ဘုရားေစာင့္ေတြ ခန္႔ထားသင့္တယ္။ ခန္႔ထားၿပီးေတာ့မွ ေရွး/သု ႒ာနမွာ
တာ၀န္ရွိတဲ့သူေတြက ကိုယ္တိုင္သြားၿပီး ၾကည့္သင့္တယ္။ က်မတို႔တုန္းကဆိုရင္ ေရွး/သု ႒ာနမွာ ကိုယ္ပိုင္ထိုင္ခုံေတာင္ မရွိဘူး။ ေန႔ တိုင္း သြားၾကည့္တယ္။ တရက္ တရက္ကို မေက်ာ္ရဘူးရင္ ေတာင္သုံးလုံးေလာက္ကေတာ့ ေန႔တိုင္းေက်ာ္ေနရတာပဲ။ ေတာင္ေတြေပၚ မွာ ရွိေနတဲ့ ဘုရားေတြကို အၿမဲတန္း သြားၾကည့္တယ္။ သုေတသန လုပ္တယ္။ ေဖာ္ထုတ္တယ္။ ႒ာပနာေတြလိုမ်ိဳး အေဖာက္ခံရ တယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ ခ်က္ခ်င္းေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြကို တိုင္တယ္။ ေနာက္တခါ ႒ာပနာေတြကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ဖမ္းမိေအာင္ က်မတို႔ ကလည္း လိုက္ၿပီး စုံစမ္းတယ္။ ေဖာ္ထုတ္တယ္။ ေရွးေဟာင္း သုေတသနမွာ လက္ရွိ ရွိေနတဲ့ ျပတိုက္တစ္ခုလုံးက ဘုရားေတြဟာ က်မတို႔ ဖမ္းဆီးခဲ့တဲ့ ဘုရားေတြပါ။ အစိုးရ အေနနဲ႔ ေလ်ာ္ေၾကးေပးၿပီးေတာ့မွ (သို႔မဟုတ္) ဆုေၾကးေပးၿပီးေတာ့မွ သိမ္းထား
တဲ့ ဘုရားဆိုတာေတြက ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေတာင္ မျပည့္ပါဘူး။
ေမး ။ ။ ေနာက္တခုက ဘုရားေစတီပုထိုးေတြမွာ ေဂါပက လူႀကီးေတြကလည္း ရွိၾကတယ္ေလ။ အဲဒီေဂါပက လူႀကီးေတြကလည္း ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္နဲ႔ ဘုရားနယ္နိမိတ္တေလ်ာက္မွာ အာဏာပိုင္ကဲ့သို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ ရွိတာပဲ။ သူတို႔မွာေရာ တာ၀န္ မရွိဘူးလား။
ေျဖ ။ ။ ဘုရားတိုင္းမွာေတာ့ ေဂါပက ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ ေဂါပကရွိတဲ့ ဘုရားေတြမွာဆို ေဂါပကမွာလည္း တာ၀န္ရွိပါတယ္။ တာ၀န္ လို႔ေျပာမယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ ေဂါပက ကၿမိဳ႕ေပၚနာမည္ႀကီး ဘုရားေလာက္နဲ႔ အဲဒီပတ္၀န္းက်င္ နာမည္ႀကီး ဘုရားေတြ ေလာက္မွာပဲ ေဂါပက က ရွိတာ။ ေတာထဲမွာရွိေနတဲ့ ဘုရားေတြမွာ ဘယ္မွာ ေဂါကပ ရွိမွာလဲ။ အခု ရွိေနတဲ့ ေရွးေဟာင္း သုေတသနမွာ လုပ္ေနတဲ့ တာ၀န္ ရွိတဲ့ လူေတြဟာ ေရွးေဟာင္းဘုရားေတြကို ဖမ္းတယ္လို႔ ဆိုတာ မၾကားမိသေလာက္ဘဲ။ မဖမ္းရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကလည္း သူတို႔က ဒီေဒသမွာ ဘယ္သူေတြက ခိုးတတ္တယ္။ ဘယ္လိုဂိုဏ္းေတြ ရွိတယ္ဆိုတာကို သူတို႔ ကိုယ္တိုင္က မသိ။
က်မတို႔တုန္းကဆိုရင္ သူတို႔ေတြ ခိုးထုတ္လာတဲ့ ဘုရားေတြဟာ အလယ္႒ာပနာကဘုရားဆိုရင္ အလယ္ ႒ာပနာမွာ ဘယ္ဘုရား ပါရ မယ္။ အလယ္႒ာပနာမွာ ဘုရား အဆူေပါင္း ၂၀ ေလာက္ ထည့္ရမယ္ဆိုရင္ သူတို႔ဆီက ၁၀ ဆူေလာက္ပဲ ဖမ္းမိတယ္ဆိုရင္ ေနာက္ ၁၀ ဆူ ဘယ္မွာလဲဆိုၿပီး က်မတို႔က ဒီလို ထုတ္ၿပီး ေမးရတယ္။ အဲဒီလို က်မတို႔ ျပန္စစ္တဲ့အခါမွာလည္းပဲ ျပန္ထပ္ရတာေတြလည္း ရွိတယ္။ အခုဖမ္းမိတဲ့အေပၚမွာ ဘုရား ဘယ္ႏွစ္ဆူကေန ေဖာက္လာတာလဲ။ သူတို႔က ဒါေတြအကုန္လား။ ေနာက္ထပ္ ဒါေတြ ရွိေသးလား။ သူတို႔ေတြကို ျပန္ၿပီးေတာ့မွ ေသခ်ာစစ္ေမးရမွာ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ထြက္လာတဲ့ ႒ာပနာ ဘုရားေတြထဲမွာ ေၾကးဘုရားက ဘယ္ေလာက္၊ ေငြဘုရားက ဘယ္ေလာက္၊ ေရႊဘုရားက ဘယ္ေလာက္၊ ေနာက္တခါ ႒ာပနာေစ့ဘုရားက ဘယ္ေလာက္၊ ဌာပနာ အခန္းအရန္မွာ ဗဟိုပင္မ ႒ာပနာက ဘယ္ေလာက္ေပါ့။ အဲလိုမ်ိဳး က်မတို႔က ႒ာပနာ အခန္းအရံကို ခြဲတတ္ရတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့မွ ဖမ္းမိတဲ့ ဒီဘုရားေတြက အစစ္၊ အတု။
တခါတခါဆိုရင္ ဒီကလူေတြကလည္း အတုလုပ္ၿပီး ေရာင္းတာ ရွိတယ္။ ဟိုမွာဖမ္းတဲ့ လူေတြကလည္း အတုႀကီးကို တခါတည္း အစစ္ ထင္ၿပီး ဖမ္းလို ဖမ္း။ အဲလိုလဲ ျဖစ္တတ္တယ္။ ဒီဟာေတြဟာ ပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ကိစၥေတြ။ အခုလိုမ်ိဳး ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ပထမ အတု အစစ္ ခြဲရမယ္။ ဒုတိယ ေခတ္ကာလ ခြဲရမယ္။ တတိယကေတာ့ ႒ာပနာ အခန္းအရန္ကေနၿပီးေတာ့ ဒါေျမေအာက္႒ာပနာလား၊
အလယ္ ႒ာပနာလား၊ ငွက္ေပ်ာဖူး ႒ာပနာလားဆိုတာ ႒ာပနာ ၃ ရပ္ အခန္းအရံထဲမွာ။ ဥပမာ ရွိရမယ့္ ဘုရားထဲမွာ ဖမ္းမိတာ ဘယ္ ေလာက္ေပါ့။ စသည္အားျဖင့္ ဒါပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေတြပါ။
ေမး ။ ။ လက္ရွိမွာေရာ ေျမာက္ဦးမွာရွိတဲ့ ေရွးေဟာင္း အေဆာက္အအံုေတြကို အစိုးရအေနနဲ႔ ဘာေတြ လုပ္ကိုင္ေနတာကို ေတြ႕ရပါသလဲ။ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈေတြ အပါအ၀င္ေပါ့။
ေျဖ ။ ။ ျပည္နယ္ အစိုးရကေန ဘက္ဂ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ခ်ေပးပါလိမ့္မည္။ ဘတ္ဂ်က္ ခ်ေပးလိုက္တာကေတာ့ ခ်ေပးလိုက္တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ျပဳျပင္တဲ့အခါမွာ ေရွးေဟာင္းသုေတသနမွာ ပညာရွင္ မရွိဘူး။ ရတာကို ရသလို ျပင္လိုက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ က်မတို႔ ရခိုင္ယဥ္ ေက်းမႈက ပိုက္ဆံေပးၿပီး ျမန္ျမန္ဖ်က္ပစ္လိုက္ဆိုၿပီး ခိုင္းလိုက္တာနဲ႔ အတူတူပဲ။ ဒီေတာ့ ရခိုင္ျပည္နယ္ အစိုးရမွာလည္း တာ၀န္ ရွိတယ္ လို႔ က်မအေနနဲ႔ ဆိုခ်င္တယ္။ ပိုက္ဆံခ်ေပးလိုက္တိုင္း ၿပီးတာမွ မဟုတ္တာ။ ဒီဟာသည္ ေရွးမူမပ်က္ ျပင္ရဲ႕လားဆိုတာ သူတို႔ စိစစ္ ရမယ္။ ပိုက္ဆံေပးလိုက္ၿပီးေတာ့ တာ၀န္ေက်ၿပီလို႔ေတာ့ မယူဆနဲ႔။ သူတို႔ တာ၀န္ေပးၿပီး အဲဒီတာ၀န္သည္ ေက်ရဲ႕လားဆိုတာ ျပန္လည္ စိစစ္ရမယ္။ အဲဒီလိုမွ မလုပ္ရင္ ရခိုင့္ယဥ္ေက်းမႈက က်န္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ အခုေတာင္မွ ေတာ္ေတာ္ ပ်က္စီးေနၿပီ။ မႏွစ္ကဆို
သိန္းေပါင္း က်ပ္ ၆၆၀၀ ေက်ာ္နဲ႔ တခါ။ ဒီႏွစ္မွာလည္း သိန္းေပါင္း က်ပ္ ၅၈၀၀ ေက်ာ္နဲ႔ တစ္ခါ ထပ္ပ်က္မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္။ ေနာက္ႏွစ္
ပ်က္စရာ မက်န္ေတာ့ဘူးလို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရတယ္။
ေမး ။ ။ ဒါဆိုရင္ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ေတြကို ျပန္လည္ထိန္းသိမ္းေရးအတြက္ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္မႈအပိုင္းမွာ လုပ္ငန္းစစ္ေတြ
မရွိဘူးလား။ ရခိုင္ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕၀င္ေတြက ဒီအတိုင္းပဲ လႊတ္ေပးထားတာလား။
ေျဖ ။ ။ က်မတို႔ စိစစ္ေရးအဖြဲ႕ေတြ ဖြဲ႕တဲ့ေနရာမွာ သူတို႔က ဘာမွ နားမလည္တဲ့ လူေတြကို သူတို႔က နာမည္ေပးၿပီးွ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေတာ့မွ ျပည္နယ္ကို တင္လိုက္တယ္။ ျပည္နယ္က ေမးျမန္းျခင္း၊ စိစစ္ျခင္း မရွိဘဲနဲ႔ အဲဒီလူေတြကို ခ်ေပးလိုက္တယ္။ ခ်ေပးလိုက္ၿပီးမွ ဘုရားစိစစ္ရန္ဆိုတဲ့ လူေတြက ေရွးေဟာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အျမင္ဘာမွမရွိတဲ့ လူေတြခ်ည္းကို ခ်ေပးလိုက္တယ္။ ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ သူတို႔က အရင္ေခတ္ကလို လက္ညိဳးေထာင္ ေခါင္းညိတ္မယ့္ လူေတြကို ရမလားဆိုၿပီး လုပ္ၾကည့္တယ္။ စိစစ္ေရးအဖြဲ႕ အမည္စာရင္း စာထြက္ခ်လာေတာ့ က်မတို႔ စာကိုၾကည့္ၿပီး ရယ္ၾကတယ္။ မၾကာေသးမီ ရက္ပိုင္းကပဲ ျပည္နယ္ကေန ထြက္ခ်လာေတာ့ အရင္ေခတ္က စနစ္ေတြ မေပ်ာက္ေသးဘူးလား။ ေခတ္ကလ ေျပာင္းလဲေနၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္နဲ႔ ဒီဟာမ်ိဳးေတြ မရွိသင့္ေတာ့ဘူးေပါ့ေနာ္။
ေမး ။ ။ ဆရာမတို႔ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕အေနနဲ႔ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ေတြ
မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္၊ ေရွးမူမပ်က္ေအာင္ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရကို ဘယ္လိုတြန္းအားေပးသြားမလဲ။
ေျဖ ။ ။ က်မတို႔ ေျမာက္ဦးမွာ ေရွးေဟာင္း ပစၥည္းေတြကို ဆိုင္မွာ တင္ၿပီးေတာ့မွ တရား၀င္ ပါမစ္ေတြနဲ႔ ေရာင္းေနသလိုမ်ိဳး
ႏိုင္ငံျခားသားေတြကို ေရာင္းေနတာကို ဘယ္သူကမွ အျပစ္ေပး အေရးယူတာ မရွိဘူး။ အဲဒါဟာ ေျမာက္ဦးမွာ ေတာ္ေတာ္ကို ရင္ကြဲဖို႔ ေကာင္းတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေလးေတြပဲ။ ျပည္နယ္ အစိုးရအေနနဲ႔ ပိုက္ဆံခ်ေပးလိုက္တာနဲ႔ တာ၀န္ေက်ၿပီလို႔ မယူဆပါနဲ႔။ တာ၀န္ေပးလိုက္တဲ့ ႒ာနေတြက အမွန္တကယ္ လုပ္ရဲ႕လား။ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီဌာနကေန တဆင့္ ကုမၸဏီေတြကို ေပးလုပ္တဲ့အခါမွာလည္း ကုမၸဏီေတြ ကေရာ ေရွးမႈမပ်က္ တကယ္လုပ္သလားဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာ စိစစ္သင့္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
>credit ; original uploader
No comments:
Post a Comment